Wie zijn wij?

Wij zijn Blijleven

en wij genieten van accordeonmuziek

Accordeonvereniging Blijleven bestaat uit een orkest en een ensemble. In het orkest spelen beginners en gevorderden samen. In het ensemble spelen de gevorderde accordeonisten ook eigen nummers.

De dirigent

De muzikanten van Blijleven staan sinds 2003 onder leiding van Jorind Josemans (3 januari 1983). Jorind is sinds zijn 8ste verknocht aan de accordeon. Hij studeerde af aan het conservatorium, volgde diverse masterclasses en werd drie keer Brabants Kampioen en twee keer tweede tijdens een landelijk topconcours.

Behalve Blijleven dirigeert hij ook Accordeonvereniging Crescendo in Leersum en is sinds april 2013 artistiek leider en dirigent van het Nederlands Jeugd Accordeon Orkest (NJAO).

Josemans schreef diverse arrangementen voor Blijleven en werkte mee aan grote muziekprojecten zoals  Ode aan Edith Piaf (2009), Ode aan Marc Belder (2012) en Van Bach tot Blijleven (2013).

Jorind Josemans geeft ook accordeonles op de repetitielocatie van de vereniging in Sociaal Cultureel Centrum De Helftheuvel.

Goed en overtuigend

Enthousiasme en plezier staan voorop maar ook serieus oefenen is nodig om gezamenlijk de muziekstukken kwalitatief goed en overtuigend te spelen. De dirigent zorgt voor verschillende muziekpartijen zodat iedereen op zijn eigen niveau mee kan spelen.

Weten hoe dat klinkt? Dat kan hier

Oefenen

Blijleven repeteert op maandagavond in Sociaal Cultureel Centrum De Helftheuvel in Den Bosch. Het orkest oefent van 19.30 tot 21.30 uur. Aansluitend, tot 22.30 uur, repeteert het ensemble.

Kom kijken en doe mee!

Hoe word ik lid?

Als je lid wilt worden van Blijleven kun je dit aangeven door middel van een mail. Een andere mogelijkheid is om langs te komen bij één van onze repetities op de maandagavond, of bij een paar repetities. Om zeker te weten dat er gerepeteerd wordt, kun je het beste even vooraf een mailtje sturen.

Zin gekregen om mee te doen? Wees welkom! Ook als je met een ander instrument wilt samenspelen met accordeonisten. Er zijn de volgende mogelijkheden:

• Een volwaardig (orkest) lidmaatschap. Dit kost 240 euro per jaar.
  • Een leerling lidmaatschap. Voor degenen die les krijgen van onze dirigent Jorind Josemans (lessen worden apart verrekend). Dit kost 90 euro per jaar. Hiervoor wordt er wekelijks een lesruimte ter beschikking gesteld en kun je gratis genieten van openbare optredens van het orkest. Leerlingen onder de 21 jaar betalen 72 euro per jaar.
  • Een strippenkaart voor 10 lessen. Deze bedraagt voor een leerling-lidmaatschap 40 euro en is maximaal een jaar geldig. Hiervoor wordt er een lesruimte ter beschikking gesteld.

Lessen van dirigent Jorind Josemans dienen apart met hem verrekend te worden. Voor meer informatie, zie zijn website

Voor alle genoemde prijzen geldt het prijspeil 2019. Deze worden per jaar herzien.

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Dat kan door het bestuur of de secretaris van Blijleven hiervan op de hoogte te stellen. Zie voor de volledige procedure het huishoudelijk reglement.